رفتن به محتوا
جهت خرید پتوی 1430 با شماره 09121153410 تماس حاصل فرمائید

پتوی 1430

پتوی 1430
عناوین این مقاله

پتوهای نسوز یا پتو الیاف سرامیکی از مواد پلی کریستالی تولید شده و ویژگی‌هایی مانند پایداری درجه حرارت بالا، رسانایی گرمایی کم، ذخیره گرمای کم، مقاومت در برابر شوک حرارتی عالی، وزن سبک و مقاومت در برابر خوردگی قابل قبولی دارند. محصولات الیاف سرامیکی در دمای حداکثر 1430 درجه سانتیگراد (2606 درجه فارنهایت) ثبات حرارتی از خود نشان می‌دهند.

پتون سوز 1430 درجه که با نام پتو 1430 درجه و همچنین پتو الیاف سرامیکی نیز در بازار شناخته می‌شود، الیاف فیبر سیلیکات آلومینیوم است که پس از ذوب شدن و دمیدن  مذاب کائولن که دارای درصد زیادی آلومینا می‌باشد ساخته می‌شود. از تولید پتو نسوز 1430 درجه همچنین از ترکیباتی که دارای پودرخالص آلومینا مخلوط با سیلیس هستند استفاده می‌شود. این مواد (ترکیب آلومينا و سيليس) در کوره‌های قوس الکتریکی که دمای آن‌ها 2000 درجع سانتی گراد است ذوب شده و سپس با استفاده از فشار هوا فشرده می‌شوند.

در روش دیگر تولید پتو نسوز 1430 درجه در مرحله آخر ذوب مواد، با استفاده از غلتک‌های چرخان و با کمک نیروی گریز از مرکز مواد ذوب شده به الیاف تبدیل می‌شوند.

ویژگی‌های فیزیکی انواع پتوی ۱۴۳۰ درجه

با توجه به کاربردهای بسیار زیاد و متفاوتی که پتو نسوز صنعتی در صنعت و صنایع مختلف دارد، با ویژگی‌های متنوعی نیز تولید و به بازار عرضه می‌شود. استحکام کششی پتوی نسوز 1430 درجه باز توجه ضخامت و تراکم آن از 40 الی 120 کیلوپاسکال متغیر است. پتوی نسوز 1430 درجه با توجه به کاربرد آن در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود که از 5 الی 60 میلیمتر متفاوت است. پتو نسوز صنعتی در تراکم‌های مختلف از 64 کیلوگرم بر متر مکعب تا 200 کیلوگرم بر متر مکعب تولید می‌شود.

 

مزایای پتوی ۱۴۳۰ درجه

پتوی نسوز 1430 درجه به دلیل شکل پذیری بالا و همچنین وزن کم آن به راحتی در کاربردهای مختلف قابل استفاده است و محدودیت برای به کار بردن آن عملا وجود ندارد. این محصول علاوه بر عایق حرارتی، یک عایق صوتی مطلوب است و کاربرد زیادی در تصفیه شیمیایی دارد. میزان ذخیره گرمایی آن کم است و این بدین معنی است که نه تنها از انتقال حرارت ناخواسته جلوگیری می‌کند، بلکه پس از قطع منبع حرارت به راحتی و سریع گرمای خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این میزان حرارت لازم برای رسیدن دمای پتو به دمای بالا کم بوده و میزان انرژی لازم برای گرمای ذخیره شده زیاد نخواهد بود. در نتیجه مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

پتوی نسوز 1430 درجه خاصیت ارتجاعی زیادی دارد و به همین دلیل در بدنه بویلرها به راحتی قابل استفاده است و محدودیتی برای شکل بویلر وجود ندارد. همچنین جمع شدگی آن در حرارت های بالا بسیار کم است.

پتو نسوز صنعتی حرارتی را به راحتی می‌توان به شکل و ابعاد گوناگون برش داد و همین باعث می‌شود که کاربرد آن در صنعت راحت باشد. همچنین قابلیت نصب آن بسیار سریع و راحت است و به ابزار خاص نیاز ندارد.

مقاومت پتوی نسوز 1430 درجه در مقابل مواد شیمیایی، اکسایش و کاهش بالا است و نگرانی از بابت واکنش آن با دیگر مواد شیمیایی محیط وجود ندارد.

پتوی نسوز 1430 درجه یک جایگزین مناسب و راحت برای آزبست است و معایب آزبست مانند سمی بودن را ندارد.

پتوی 1430

به دلیل پایین بودن هدایت حرارتی پتو نسوز در دماهای بالا اتلاف حرارتی تا حد بسیار زیادی کاهش یافته و در مصرف انرژی به ویژه در بویلرها و دیگ‌های بخار و همچنین کوره‌های ذوب فلزات کاسته می‌شود.

مقاومت به شوک حرارتی در کوره‌های عملیاتی اهمیت زیادی دارد. زیرا در بسیاری از عملیات‌های عمل آوری مواد و آلیاژها لازم است که دما ناگهان کاهش و یا افزایش پیدا کند. استفاده از پتو نسوز موجب می‌شود انعطاف در اجرای انواع عملیات حرارتی وجود داشته باشد. پتوی نسوز 1430 درجه امکان پذیرش تغییرات دمایی زیاد را دارد.

پتوی نسوز 1430

کاربرد پتو نسوز ۱۴۳۰ درجه

پتو نسوز 1430 درجه به دلیل ویژگی‌های همچون انعطاف پذیری، عایق دما بودن و پایدارای در مقابل شوک حرارتی کاربردهای زیادی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

  1. آسترکاری سطوح با دمای بسیار بالا در کوره‌های عملیات حرارتی و ذوب مواد برای جلوگیری از اتلاف حرارت کوره
  2. استفاده جهت درزبندی حرارتی پوشش‌های کوره‌های آنیلینگ
  3. استفاده به عنوان عایق حرارتی پشتیبان برای کوره‌های گرمایش مجدد
  4. استفاده در بویلرها و دیگ‌های آب گرم و بخار
  5. استفاده به جای پایه کاتالیست و قطعات فیلتر در تصفیه گازهای داغ
  6. به عنوان ماده عایق در تولید سرپوش‌های عایق دمای دیگ‌های بخار و آب گرم
  7. استفاده در آسترکشی کوره‌های نگهدارنده
  8. استفاده به عنوان پوشش قالب‌های ریخته‌گری
  9. استفاده در فیلتراسیون گازها و سیالات در دماهای بسیار بالا
  10. استفاده در عایق کاری اطراف مشعل‌ها برای کاهش اتلاف حرارت
  11. استفاده در آسترکشی کوره‌های الواتوری و واگن‌های پخت
  12. استفاده در درزبندی حرارتی میان قسمت‌های مختلف تجهیزات ریزش مذاب
  13. استفاده در فیلتر جداسازی اکسیدها و نیتریدها از مذاب های فلزی به دلیل واکنش پذیری کم در دماهای بسیار بالا
  14. استفاده در فیلتر جداسازی باقی مانده سرباره از مذاب
  15. استفاده در پوشش نازل‌های ریخته گری برای جلوگیری از اکسیداسیون و شوک حرارتی

استاندارد تولید پتو نسوز 1430 درجه

پتو نسوز 1430 درجه به دلیل کاربردهای بسیار مهمی که در صنعت دارد باید تحت استانداردهای دقیق تولید شود و کنترل کیفیت به صورت کامل برای این محصولات انجام شود. به طور کلی سه استاندارد برای پتو نسوز وجود دارد که هر کدام برای تولید پتو نسوز با دمای مقاومت خاصی است.

پتوی نسوز 1260 درجه با استاندارد STD – Standard 1260 تولید شده و کنترل کیفیت مراحل تولید بر اساس این استاندارد انجام می‌شود. اما برای پتوهای با دمای بالاتر استفاده از این استاندارد امکان پذیر نیست. پتو نسوز با مقاومت دمای 1400 درجه با استاندارد HA – High Alumina 1400 تولید شده و پتو نسوز 1430 درجه باید با استاندارد HZ – High Zirconia 1450 تولید شود.

https://innerengineering.co.in/insera-ceramic-wool-blanket.php

https://shop.vitcas.com/ceramic-fibre-blanket-1430-3.html